اخبار
اتحادیه بهترین ساختار برای رشد مجموعه ­های هوافضایی است

در صنعت هوافضای كشور, شركت­های تخصصی غیردولتی یا غیرنظامی متعددی فعالیت دارند كه تا حدودی ناهماهنگ عمل می كنند در نتیجه نمی توانند هدفی درازمدت یا استراتژیك را برای خود تدوین كنند.

 


ادامه مطلب ...

انتقال گرما وحرارت در مکانیک

نتقال گرما یا تراوَژ گرما به انگلیسی Heat transfer)) به گَهولش (exchange) و یا تبادل انرژی گرمایی بین چندین راژمان‌ (سیستم) فیزیکی گفته‌می‌شود.


ادامه مطلب ...

مکانیک وابزار دقیق

در قسمت ابزار دقیق انواع ابزاردقیق مورد نیاز پروسه های صنعتی معرفی میگردد . ابزار دقیق در حقیقت زیر ساخت یک سیستم کنترل و اتوماسیون را تشکیل میدهند


ادامه مطلب ...

موتور احتراق داخلی (موتور درون سوز)

موتور های احتراق داخلی (internal combustion engine)  موتور های گرمایی هستند که در آن ها انرژی شیمیایی موجود در سوخت، در یک محفظه به نام محفظه احتراق آزاد می گردد و به وسیله محور خروجی در دسترس قرار می گیرد.

 


ادامه مطلب ...

نقش بهينه سازی مصرف انرژی در ساختمان با رعایت نکات معماری

انرژي از مهمترين كار مايه و اصلي‎بیشترین نيروي اساسي زندگي بشري محسوب گشته و تاريخ و تمدن بشري بر بنياد ابداعات و كشفيات در جهت تبديل انرژيهاي مختلف به يكديگر شكل گرفته است. 


ادامه مطلب ...

اقتصاد مقاومتی در "خودرو" یعنی چه؟

10 فروردین 1395

یک کارشناس صنعت خودرو "تولید خودروی با کیفیت که رضایت مصرف‌کننده ایرانی را جلب کند" معنای تحقق اقتصاد مقاومتی در این صنعت توصیف کرد.

 

دکتر علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان نباید مفهوم اقتصاد مقاومتی را تنها در صرف تولید داخل بودن یک خودرو خلاصه کرده و به رویکرد فعلی خود در تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی رویکردی برای تقویت تولید کالاهای باکیفیت در داخل کشور است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که در بازاری انحصاری هر محصولی با هر کیفیتی تولید شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین با بیان این‌که مونتاژ خودروهای روز و با کیفیت جهان در داخل کشور نیز تولید داخل محسوب شده و از راه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه است افزود: حمایت از تولید داخل به این معنا نیست که هر کالایی حتی با کیفیت پایین اما با برند ایرانی شود بلکه هر محصول با کیفیتی که در داخل کشور چه با برند ایرانی و چه با برند خارجی تولید و مونتاژ شود، به معنای تولید داخل خواهد بود؛ بنابراین باید اجازه داد که خودروسازان بزرگ جهان مستقل از دو شرکت ایران خودرو و سایپا محصولاتشان را در داخل کشور تولید کنند.

 

خاکساری همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر انتقال فن‌آوری و دانش‌بنیان شدن بخش‌های مهم اقتصادی به عنوان راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: تقویت تولید داخل در صنعت خودرو به معنای ورود مستقل خودروسازان جهانی و تولید خودروهای روز جهان در داخل کشور است.

 

وی تاکید کرد که نتیجه چنین تولیدی ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمدهای مالیاتی کشور و از همه مهمتر تامین رضایت مصرف‌کنندگان ایرانی خواهد بود.

 

‌عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در مقابل نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران که رضایت مصرف‌کننده را جلب نمی‌کند خلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است.

منبع:ایسنا


789
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 

حامیان رسانه ای

تماس با ما

021-33699094

021-36621318

021-36621319

02189786524

conf.ntpco[at]gmail.com

مرکز همایش