اخبار
اتحادیه بهترین ساختار برای رشد مجموعه ­های هوافضایی است

در صنعت هوافضای كشور, شركت­های تخصصی غیردولتی یا غیرنظامی متعددی فعالیت دارند كه تا حدودی ناهماهنگ عمل می كنند در نتیجه نمی توانند هدفی درازمدت یا استراتژیك را برای خود تدوین كنند.

 


ادامه مطلب ...

انتقال گرما وحرارت در مکانیک

نتقال گرما یا تراوَژ گرما به انگلیسی Heat transfer)) به گَهولش (exchange) و یا تبادل انرژی گرمایی بین چندین راژمان‌ (سیستم) فیزیکی گفته‌می‌شود.


ادامه مطلب ...

مکانیک وابزار دقیق

در قسمت ابزار دقیق انواع ابزاردقیق مورد نیاز پروسه های صنعتی معرفی میگردد . ابزار دقیق در حقیقت زیر ساخت یک سیستم کنترل و اتوماسیون را تشکیل میدهند


ادامه مطلب ...

موتور احتراق داخلی (موتور درون سوز)

موتور های احتراق داخلی (internal combustion engine)  موتور های گرمایی هستند که در آن ها انرژی شیمیایی موجود در سوخت، در یک محفظه به نام محفظه احتراق آزاد می گردد و به وسیله محور خروجی در دسترس قرار می گیرد.

 


ادامه مطلب ...

نقش بهينه سازی مصرف انرژی در ساختمان با رعایت نکات معماری

انرژي از مهمترين كار مايه و اصلي‎بیشترین نيروي اساسي زندگي بشري محسوب گشته و تاريخ و تمدن بشري بر بنياد ابداعات و كشفيات در جهت تبديل انرژيهاي مختلف به يكديگر شكل گرفته است. 


ادامه مطلب ...

موتور احتراق داخلی (موتور درون سوز)

10 مهر 1395

موتور های احتراق داخلی (internal combustion engine)  موتور های گرمایی هستند که در آن ها انرژی شیمیایی موجود در سوخت، در یک محفظه به نام محفظه احتراق آزاد می گردد و به وسیله محور خروجی در دسترس قرار می گیرد.

 


نخستین همایش بین المللی جامع مکانیک ایران  به عنوان یک رویداد علمی تخصصی وبا هدف به روز نمودن اطلاعات علمی بوده و تبادل اطلاعات داخل و خارج از کشور با یکدیگر در زمینه مکانیک جامدات دینامیک، ارتعاشات و آکوستیک، درسال جاری در تهران برگزار می گردد. این گزارش درخصوص به منظور دستیابی پژوهشگران به مقاصد علمی تهیه گردیده است.

موتور های احتراق داخلی (internal combustion engine)  موتور های گرمایی هستند که در آن ها انرژی شیمیایی موجود در سوخت، در یک محفظه به نام محفظه احتراق آزاد می گردد و به وسیله محور خروجی در دسترس قرار می گیرد.

موتور های احتراق داخلی رایج از جمله موتور های چهار زمانه و دو زمانه می باشند. این درحالی است که موتورهای 6 زمانه، موتور دورانی وانکل، توربین های گازی، موتور جت ها و ... نیز از انواع موتور های احتراق داخلی می باشند.

انرژی شیمیایی سوخت، ابتدا توسط احتراق یا اکسیداسیون با هوا در داخل موتور، به انرژی حرارتی تبدیل می شود. این انرژی حرارتی، باعث افزایش دما و فشار گاز های داخل موتور می گردد، و سپس گاز با فشار زیاد، در برابر مکانیزم ها مکانیکی موتور منبسط می شود. این انبساط توسط اتصالات مکانیکی موتور، به حرکت یک میل لنگ دوار تبدیل می گردد، که خروجی موتور می باشد. این میل لنگ به یک مجموعه انتقال قدرت متصل است که این انرژی را به خروجی مورد نظر تبدیل می کند.

معمولا نیروی تولید شده توسط یک موتور احتراق داخلی به عنوان نیروی مورد استفاده در خودرو های سواری، لوکوموتیو ها، شناور های دریایی، هواپیما ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. سایر کاربرد های آن نیز در به حرکت در آوردن توربین ها، ژنراتور ها و ... می باشد.

انواع موتورهای احتراق داخلی

موتور های احتراق داخلی را در کل می توان به سه دسته کلی زیر تقسیم بندی کرد:

موتورهای رفت و برگشتی

 موتورهای دورانی

موتورهای احتراق دائم

انواع موتور های احتراق داخلی رفت و برگشتی عبارتند از:

موتورهای دو زمانه

موتورهای چهار زمانه

موتورهای 6 زمانه

موتورهای دیزل

موتورهایی که بر اساس چرخه میلر کار می کنند.

موتور هایی که بر اساس چرخه آتکینسون کار می کنند.

موتورهای احتراق داخلی دورانی:

موتور دورانی وانکل

موتورهای احتراق داخلی با احتراق دائم:

موتور جت

توربین گاز

موتورهای احتراق داخلی رفت وبرگشتی

 اکثر موتورهای درون سوز از نوع رفت و برگشتی می باشند. این نوع از موتور ها، داراری تعدادی پیستون هستند که در درون موتور و در سیلندر ها/ف به سمت بالا و پایین و یا عقب و جلو، حرکت رفت و برگشتی دارند.

از مهمترین انواع موتور های رفت و برگشتی میتوان به موتور چهار زمانه اشاره کرد. این موتور در انواع خودرو های سواری مورد استفاده قرار می گیرد.

موتورهای درون سوز چهار زمانه

به اطلاع می رساند کلیه پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند می توانند جهت ارسال مقالات خود  در زمینهمحورهای همایش مکانیک ایران لینک های مرتبط را کلیک نمایند.

 کلمات کلیدی :مفاخر،اختراعات،همایش بین المللی مکانیک ،همایش مکانیک ،کنفرانس مهندسین مکانیک ،مکانیک سیالات،خودرو،همایش ملی مکانیک ایران،بهمن 95،مهندسی مکانیک،مکانیک خودرو،کنگره ملی مکانیک،کنفرانس بین المللی مهندسی،کنفرانس ملی مکانیک،کنگره بین المللی مکانیک ایران،همایش جامع مکانیک،نخبگان مکانیک،انجمن مهندسی مکانیک ،نخستین همایش بین المللی مکانیک ،نخستین کنگره بین المللی مهندسی مکانیک ایران،همایش مکانیک،نخستین همایش جامع مکانیک، مکانیک جامدات،  آکوستیک  ، ارتعاشات، دینامیک ، رباتیک، ترمودینامیک، انتقال حرارت، انرژی و محیط زیست، بیو مکانیک، بهینه سازی  ، ساخت و تولید،  خودرو، مهندسی مکانیک ، کاربردهای صنعتی، تحلیل و انتخاب مواد، دینامیک سیالات محاسباتی سینماتیک ،مکانیزم ها، حرارت و توان ، احتراق ، کامپوزیت، جریان های تراکم پذیر  ، کنترل، خزش، مکانیک شکست ، پلاستیسیته، 


954
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 

حامیان رسانه ای

تماس با ما

021-33699094

021-36621318

021-36621319

02189786524

conf.ntpco[at]gmail.com

مرکز همایش